همکاران محترم جهت مشاهده بودجه بندی کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمائید
|
جدول زمانبندی پیشنهادی آموزش اقتصاد ماه | شماره ی جلسه | بخش | فصل | موضوع کار جلسه | صفحات | عنوان | فعا لیت | محل انجام فعالیت | مهر | اول | 1 | 1 | تدریس عناوین ذکر شده، توضیح درباره چگونگی انجام فعالیت ها | 8-1 | نیازهای انسان، منابع و امکانات، طرح مسئله اقتصادی، علم اقتصاد درباره چه موضوعاتی بحث می کند؟ بازیگران و فعالان در عرصه اقتصاد،آیا اقتصاد علم است؟ | 1-1 2-1 3-1 | خارج از کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس | مهر | دوم | 1 | 1 | بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 19-8 | تعریف علم اقتصاد، اهمیت اقتصاد، علم اقتصاد و تعالیم اسلامی، چند مفهوم اولیه | 4-1 5-1 6-1 | خارج یاداخل کلاس خارج یاداخل کلاس خارج یاداخل کلاس | مهر | سوم | 1 | 2 | بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 26-20 | چگونه می توانیم میزان فعالیتهای اقتصادی رادرسطح یک جامعه اندازه گیری کنیم؟ تولید ملی واندازه گیری آن، مفهوم استهلاک تولید خالص ملی، تولید ناخالص داخلی درآمد ملی | 7-1 8-1 | خارج یاداخل کلاس خارج یاداخل کلاس | مهر | چهارم | 1 | 2 | بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آن | 33-26 | شاخص های سرانه، محاسبه ی تولید کل جامعه ، مفهوم محاسبه به قیمت جاری و قیمت ثابت | | | آبان | پنجم | | | مروری بر درسهای گذشته و ارزشیابی | | | | | آبان | ششم | 2 | 1 | بررسی نتایج و فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها | 44-34 | تولید و عوامل تولید تولیدکنندگان، انگیزه تولیدکنندگان، هزینه درآمد، سود، عوامل تولید | 1-2 2-2 3-2 4-2 5-2 | خارج از کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس | آبان | هفتم | 2 | 2 | بررسی نتایج و فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها | 98-45 | بررسی رفتار اقتصادی مصرف کنندگان، بررسی رفتار اقتصادی تولید کنندگان | 6-2 | خارج از کلاس | آبان | هشتم | 2 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 55-49 | تعادل و قیمت تعادلی، بازار چیست؟ رقابت و انحصار | 7-2 | خارج یاداخل کلاس |
ماه | شماره ی جلسه | بخش | فصل | موضوع کار جلسه | صفحات | عنوان | فعا لیت | محل انجام فعالیت | آذر | نهم | 3 | 1 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 60-56 | مقدمه ، نقش اقتصادی دولت | 1-3 2-3 3-3 | خارج یاداخل کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس | آذر | دهم | 3 | 1 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 64-60 | منظور از دخالت دولت چیست؟ اختلاف نظر بین اقتصاددانان درباره نقش دولت در اقتصاد | 4-3 | داخل کلاس | آذر | سازدهم | | | مروری بر درسهای گذشته و ارزشیابی | | | | | آذر | دوازدهم | 3 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 68-65 | اقتصاد وسیله است نه هدف، استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی، تلاش برای ریسه کن کردن فقر | | | دی | سیزدهم | 3 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 72-69 | توجه به شان و منزلت انسان، مشروع بودن مالکیت در عین مبارزه با ثروت اندوزی وام، ایجاد شکوفایی اقتصادی در تمام مناطق و رفع تبعیض بین آنها، رشد پایدار و حفظ محیط زیست | | | دی | چهاردهم | 3 | 3 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین | 78-73 | تعریف بودجه، اهمیت بودجه کل کشور، بودجه از آغاز تا انجام، خزانه | 5-3 | خارج از کلاس | دی | پانزدهم | 3 | 3 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 89-78 | درآمدهای دولت، هدف از گرفتن مالیات، طبقه بندی مالیلتها، انواع نرخ های مالیاتی، انواع مالیات، هزینه های دولت، طبقه بندی مخارج دولتی | 6-3 7-3 8-3 | خارج از کلاس خارج از کلاس خارج از کلاس | دی | شانزدهم | | | ارزشیابی نوبت اول | | | | | بهمن | هفدهم | 4 | 1 | تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها | 96-91 | مقدمه ، رشد و توسعه اندازه گیری رشد و توسعه فاصله توسعه نیافتگی | 1-4 2-4 3-4 | خارج از کلاس خارج از کلاس خارج یا داخل کلاس |
ماه | شماره ی جلسه | بخش | فصل | موضوع کار جلسه | صفحات | عنوان | فعا لیت | محل انجام فعالیت | بهمن | هجدهم | 4 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 102-98 | مقدمه، فقر مطلق و فقر نسبی، توزیع درآمد و معیار سنجش آن، سیاست کاهش فقر و نابرابری | 4-4 5-4 | خارج از کلاس خارج از کلاس | بهمن | نوزدهم | 4 | 3 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 111-104 | دیدگاه طرفداران اقتصاد آزاد، دیدگاه طرفداران مداخله ی دولت، دولت و توسعه در ایران | 6-4 7-4 8-4 | داخل کلاس | بهمن | بیستم | | | ارزشیابی و مروری بر درسهای گذشته | | | | | اسفند | بیست و یکم | 5 | 1 | تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها | 121-113 | تاریخچه پول، پول فلزی، پول کاغذی، پول ثبتی یا تحریری، نقدینگی، اهمیت پول | 1-5 2-5 3-5 | خارج از کلاس خارج یا داخل کلاس خارج از کلاس | اسفند | بیست و دوم | 5 | 1 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 127-121 | وظایف پول، تورم، قدرت خرید پول، سیاست های پولی | | | اسفند | بیست و سوم | 5 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 133-129 | پیدایش بانک، اعتبار، اسناد اعتباری | 4-5 5-5 6-5 | خارج از کلاس خارج یا داخل کلاس خارج از کلاس | اسفند | بیست وچهارم | 5 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 138-133 | فعالیت فعالیت مختلف بانک ها، نظام بانکی بدون ربا، بانک مرکزی | 7-5 | خارج از کلاس | فروردین | بیست و پنجم | 5 | 3 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 147-140 | محل ارتباط عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان سرمایه، بازار بورس،اوراق بهادار،شرکت سهامی،تاثیربورس برافتصادجامعه | 8-5 9-5 | خارج یا داخل کلاس داخل کلاس | فروردین | بیست و ششم | | | ارزشیابی و مروری بر درسهای گذشته | | | | |
ماه | شماره ی جلسه | بخش | فصل | موضوع کار جلسه | صفحات | عنوان | فعا لیت | محل انجام فعالیت | اردیبهشت | بیست و هفتم | 6 | 1 | تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها | 154-148 | موانع گسترش تجارت بین الملل در گذشته، تاجر و تجارت بین الملل، چرا ملت ها به تجارت بین الملل روی می آورند؟ مزیت نسبی | 1-6 2-6 3-6 | خارج از کلاس | اردیبهشت | بیست و هشتم | 6 | 1 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 159-155 | آیا تجارت بین الملل دارای منافع است؟ نقش تجارت بین الملل در اقتصاد کشورها، تخصیص و تقسیم کار بین المللی، اتحادیه اقتصادی، مبادلات بین المللی در بازارها، کار و سرمایه، سیاست های تجاری | 4-6 5-6 | خارج از کلاس | اردیبهشت | بیست و نهم | 6 | 2 | بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها | 168-160 | مقدمه، صندوق بین الملل پول، بانک جهانی، سازمان ملی تجارت جهانی، سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو)، اکو، سازمان کنفرانس اسلامی | 6-6 7-6 8-6 9-6 | خارج از کلاس داخل کلاس داخل کلاس داخل کلاس |
|