گروه آموزشی اقتصادسیستان وبلوچستان

دانش افزایی دبیران و دانش آموزان گرامی

گروه آموزشی اقتصادسیستان وبلوچستان

دانش افزایی دبیران و دانش آموزان گرامی

جدول پیشنهادی بودجه بندی کتاب اقتصاد

همکاران محترم جهت مشاهده بودجه بندی کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمائید

جدول زمانبندی پیشنهادی آموزش اقتصاد

ماه

شماره ی جلسه

بخش

فصل

موضوع کار جلسه

صفحات

عنوان

فعا لیت

محل انجام فعالیت

مهر

اول

1

1

تدریس عناوین ذکر شده، توضیح درباره چگونگی انجام فعالیت ها

8-1

نیازهای انسان، منابع و امکانات، طرح مسئله اقتصادی، علم اقتصاد درباره چه موضوعاتی بحث می کند؟ بازیگران و فعالان در عرصه اقتصاد،آیا اقتصاد علم است؟

1-1

2-1

3-1

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

مهر

دوم

1

1

بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

19-8

تعریف علم اقتصاد، اهمیت اقتصاد، علم اقتصاد و تعالیم اسلامی، چند مفهوم اولیه

4-1

5-1

6-1

خارج یاداخل کلاس

خارج یاداخل کلاس

خارج یاداخل کلاس

مهر

سوم

1

2

بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

26-20

چگونه می توانیم میزان فعالیتهای اقتصادی رادرسطح یک جامعه اندازه گیری کنیم؟ تولید ملی واندازه گیری آن، مفهوم استهلاک تولید خالص ملی، تولید ناخالص داخلی درآمد ملی

7-1

8-1

خارج یاداخل کلاس

خارج یاداخل کلاس

مهر

چهارم

1

2

بررسی نتایج فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آن

33-26

شاخص های سرانه، محاسبه ی تولید کل جامعه ، مفهوم محاسبه به قیمت جاری و قیمت ثابت

آبان

پنجم

مروری بر درسهای گذشته و ارزشیابی

آبان

ششم

2

1

بررسی نتایج و فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها

44-34

تولید و عوامل تولید تولیدکنندگان،

انگیزه تولیدکنندگان،

 هزینه درآمد، سود،

عوامل تولید

1-2

2-2

3-2

4-2

5-2

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

آبان

هفتم

2

2

بررسی نتایج و فعالیتهای قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام آنها

98-45

بررسی رفتار اقتصادی مصرف کنندگان، بررسی رفتار اقتصادی تولید کنندگان

6-2

خارج از کلاس

آبان

هشتم

2

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

55-49

تعادل و قیمت تعادلی، بازار چیست؟ رقابت و انحصار

7-2

خارج یاداخل کلاس

ماه

شماره ی جلسه

بخش

فصل

موضوع کار جلسه

صفحات

عنوان

فعا لیت

محل انجام فعالیت

آذر

نهم

3

1

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

60-56

مقدمه ، نقش اقتصادی دولت

1-3

2-3

3-3

خارج یاداخل کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

آذر

دهم

3

1

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

64-60

منظور از دخالت دولت چیست؟ اختلاف نظر بین اقتصاددانان درباره نقش دولت در اقتصاد

4-3

داخل کلاس

آذر

سازدهم

مروری بر درسهای گذشته و ارزشیابی

آذر

دوازدهم

3

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

68-65

اقتصاد وسیله است نه هدف، استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی، تلاش برای ریسه کن کردن فقر

دی

سیزدهم

3

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

72-69

توجه به شان و منزلت انسان، مشروع بودن مالکیت در عین مبارزه با ثروت اندوزی وام، ایجاد شکوفایی اقتصادی در تمام مناطق و رفع تبعیض بین آنها، رشد پایدار و حفظ محیط زیست

دی

چهاردهم

3

3

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین

78-73

تعریف بودجه، اهمیت بودجه کل کشور، بودجه از آغاز تا انجام، خزانه

5-3

خارج از کلاس

دی

پانزدهم

3

3

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

89-78

درآمدهای دولت، هدف از گرفتن مالیات، طبقه بندی مالیلتها، انواع نرخ های مالیاتی، انواع مالیات، هزینه های دولت، طبقه بندی مخارج دولتی

6-3

7-3

8-3

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج از کلاس

دی

شانزدهم

ارزشیابی نوبت اول

بهمن

هفدهم

4

1

تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام  آنها

96-91

مقدمه ، رشد و توسعه

اندازه گیری رشد و توسعه

فاصله توسعه نیافتگی

1-4

2-4

3-4

خارج از کلاس

خارج از کلاس

خارج یا داخل کلاس

ماه

شماره ی جلسه

بخش

فصل

موضوع کار جلسه

صفحات

عنوان

فعا لیت

محل انجام فعالیت

بهمن

هجدهم

4

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

102-98

مقدمه، فقر مطلق و فقر نسبی، توزیع درآمد و معیار سنجش آن، سیاست کاهش فقر و نابرابری

4-4

5-4

خارج از کلاس

خارج از کلاس

بهمن

نوزدهم

4

3

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

111-104

دیدگاه  طرفداران اقتصاد آزاد، دیدگاه طرفداران مداخله ی دولت، دولت و توسعه در ایران

6-4

7-4

8-4

داخل کلاس

بهمن

بیستم

ارزشیابی و مروری بر درسهای گذشته

اسفند

بیست و یکم

5

1

تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام  آنها

121-113

تاریخچه پول، پول فلزی، پول کاغذی، پول ثبتی یا تحریری، نقدینگی، اهمیت پول

1-5

2-5

3-5

خارج از کلاس

خارج یا داخل کلاس

خارج از کلاس

اسفند

بیست و دوم

5

1

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

127-121

وظایف پول، تورم، قدرت خرید پول، سیاست های پولی

اسفند

بیست و سوم

5

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

133-129

پیدایش بانک، اعتبار، اسناد اعتباری

4-5

5-5

6-5

خارج از کلاس

خارج یا داخل کلاس

خارج از کلاس

اسفند

بیست وچهارم

5

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

138-133

فعالیت فعالیت مختلف بانک ها، نظام بانکی بدون ربا، بانک مرکزی

7-5

خارج از کلاس

فروردین

بیست و پنجم

5

3

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

147-140

محل ارتباط عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان سرمایه، بازار بورس،اوراق بهادار،شرکت سهامی،تاثیربورس برافتصادجامعه

8-5

9-5

خارج یا داخل کلاس

داخل کلاس

فروردین

بیست و ششم

ارزشیابی و مروری بر درسهای گذشته

ماه

شماره ی جلسه

بخش

فصل

موضوع کار جلسه

صفحات

عنوان

فعا لیت

محل انجام فعالیت

اردیبهشت

بیست و هفتم

6

1

تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی انجام  آنها

154-148

موانع گسترش تجارت بین الملل در گذشته، تاجر و تجارت بین الملل، چرا ملت ها به تجارت بین الملل روی می آورند؟ مزیت نسبی

1-6

2-6

3-6

خارج از کلاس

اردیبهشت

بیست و هشتم

6

1

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

159-155

آیا تجارت بین الملل دارای منافع است؟ نقش تجارت بین الملل در اقتصاد کشورها، تخصیص و تقسیم کار بین المللی، اتحادیه اقتصادی، مبادلات بین المللی در بازارها، کار و سرمایه، سیاست های تجاری

4-6

5-6

خارج از کلاس

اردیبهشت

بیست و نهم

6

2

بررسی نتایج درس قبلی، تدریس عناوین، انجام فعالیتها یا توضیح درباره چگونگی آنها

168-160

مقدمه، صندوق بین الملل پول، بانک جهانی، سازمان ملی تجارت جهانی، سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد(یونیدو)، اکو، سازمان کنفرانس اسلامی

6-6

7-6

8-6

9-6

خارج از کلاس

داخل کلاس

داخل کلاس

داخل کلاس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد